Årsmöte 2020

Idag var det årsmöte i Stärnö Vindhamns Båtklubb. Det blev ett svalt, glest och kort möte baserat på respekt för undvikande av Corona-spridning.

Förändring i styrelsen

Efter 15 år i styrelsen tackade vår ordförande Jan-Åke Berg för sig och blev vederbörligen avtackad. Han kommer att hjälpa till vid behov även i fortsättningen, men har på grund av tidsbrist lämnat sitt uppdrag i styrelsen. Som ny ordförande valdes Hans Magnusson, vår tidigare kassör. Som ny styrelseledamot valdes Ulrika Dahlqvist. Hon kommer att ersätta Hans som kassör. Som ersättare av Ulrika i valberedningen valdes Bengt Cedell.

Under övriga frågor konstaterades att det fungerar mycket bra med arbetsledarfunktionen på kajen medan båtägarna själva ser till att ha medhjälpare för att flytta båten mellan uppställningsplatsen och kajen vid sjö- och torrsättning. Funktionärsfunktionen Medhjälpare tas därför bort. Däremot är det alltid välkommet med frivilliga. Det är mycket som skall göras under en lyfthelg.

Årsmötesprotokollet kommer in under Dokument/Protokoll i menyn när det är justerat.