Vi har fått information om att både Matvik och Vägga har haft en inbrottsvåg i båtar som har blivit länsade på utrustning.
Leif och Gro har inte kunnat se något spår att vi har råkat ut för det än, men de håller ökad uppsikt.
En båtklubb i Blekinge
Vi har fått information om att både Matvik och Vägga har haft en inbrottsvåg i båtar som har blivit länsade på utrustning.
Leif och Gro har inte kunnat se något spår att vi har råkat ut för det än, men de håller ökad uppsikt.
Inloggade medlemmar kan följa styrelsens kommunikation med kommunens representanter angående småbåtshamnens framtid. Ni hittar det i menyn under Kommunens åtaganden/Hamnens framtid.


Vi träffas vid klubbhuset kl 10.
Aktiviteter: Allmän uppsnyggning inför vintern och trevlig samvaro.
Ni som varit med förr vet att det alltid är bra att ta med några extra sekatörer, räfsor och annat för rensning av sly runt klubbhuset.
Segelbåten som vi har tillgång till genom BBF behöver vintras, leksaker, bockar och annat skall tas in m.m.
Klubben bjuder på korv. Kanske blir det tid för boule.
Tack alla som hjälp till.
Tack till Leif, Gro och Finn som sett till att allt flutit på med avspärrningar, krandirigering och allmän redahållning i området före under och efter alla lyft.

Tack till trivselkommittén, Tommy och Birgit som har grillat.
Tack till Alf, Gunnar, Gun, Lars och Preben som varit kassörer.

Inloggade medlemmar kommer att få fler bilder under Galleri i menyn.
I sol och regn!


Båtklubbens mycket uppskattade hamnvärd Leif, har numera en tjänstecykel!
Vi behöver folk som är bra på att ”ragga pengar”.
Vi har kommit ett steg närmre målet i vårt projekt för renare kustvatten genom lyft- och båttvätt på Stärnö och behöver medlemmar som kan hjälpa till att hitta finansiering.
Inloggade medlemmar kan läsa de senaste mötesanteckningarna under Dokument/Renare Kustvatten i menyn.
Hör av dig till någon i styrelsen om du har idéer.
Lö-Sön den 15-16 juni kommer Missing People att träna i hamnen.